Problemet med den där timmen..

Timmen som liksom *poff* bara försvann igår natt, den gör sig påmind nu. Jag kommer inte kunna sova innan det är dags att släpa barnen till dagis och skola. Och då ska jag ju jobba sen tänkte jag. Måste få ihop mina minimitimmar, vilket är lättare sagt än gjort när hela familjen är hemma och är sjuk i nästan en hel månad. Visserligen har jag mailat en av mina chefer och berättat hur det ligger till, men jag vill ändå få ihop mina timmar, och framför allt mina minuter. Cash is king heter det ju. Vi får väl lösa det med en mugg varm choklad och ett avsnitt av kultserien Tre Kronor (för er födda efter 1990 så var det en tidig svensk såpa!)

Nu: choklad och Tre Kronor i soffan, sen bäddar jag nog ner mig oavsett om jag kan sova eller inte. Det lär ju inte gå om jag inte försöker ens..

Publicerat på mars 28, 2011, i Allmänt trams. Bokmärk permalänken. Lämna en kommentar.

Lämna en kommentar