Börjar veckan med en lista

Måndagar är enligt många jobbiga dagar, men själv tycker jag inte illa om dem. Tvärtom. Jag gillar att livet återgår till vardagen igen. Idag har jag Lucas hemma för att han sovit så dåligt i natt, och när det nu inte är ett MÅSTE att gå i förskoleklassen så ringde jag och sa att han stannar hemma idag. Redan i höst är det ju skolplikt, och då får man ju suga ut det sista tillfället att vara hemma och ha det lite bra nu..

Jag tänkte börja veckan med en lista om mig själv. Kopiera och lägg in på din egen blogg om du vill!

Politisk åskådning: Vad som helst som ger pengar till vård, omsorg, barn och skola samt saker som har med djur att göra hellre än till fula statyer och onödiga middagar för inbördes beundran. Tyvärr finns inte det partiet än. Men jag väntar..

Styrka: Att jag har lätt att umgås med olika sorters människor, och att jag är bra på att medla och ofta har en lugnande inverkan på uppretade människor. Dessutom är jag snäll utan att vara mjäkig. Jag är inte den som är den utan jag säger vad jag tycker, men jag är bra på att säga saker utan att såra folk.

Svaghet: Jag kan vissa gånger vara lite löjligt principfast och verkligen hålla fast vid ett beslut bara för att det ”ska vara så” fastän jag egentligen mycket väl hade kunnat ändra mig. Ex: Säger jag att jag ska ut en kväll själv så kan jag, trots att jag kanske tappat lusten, ändå åka ner till stan och gå runt eller sitta och glo ett tag och sedan åka hem, bara för att ha gjort som jag sa. Löjligt! Jobbar på det.

Jag uppskattar: Respekt, ärlighet och omtanke. Människor som inte bara har sitt eget bästa för ögonen i ALLRA första hand, utan även kan prioritera att andra har det bra ibland. Min mamma är sån, jag är sån själv, och för mig är det naturligt. Och därför uppskattar jag de som gör så mot andra.

Detta imponerar inte: Att ljuga. Att vara egoistisk och elak. Och att inte vara rak mot den man har en åsikt om, utan att gå bakom ryggen och prata skit om andra. Gör du något av detta så är du inte mycket värd i mina ögon. Alla har rätt till en chans, jag personligen bildar ingen uppfattning om en människa baserat på rykten, jag väljer hellre att lära känna personen i fråga, oavsett rykte. Vad man gjort mot andra är inte detsamma som hur man är.

Projekt: Bloggen. Det här är bara början, tanken är att bloggen ska bli mycket större och mer välskriven än vad den är idag. Men sånt tar tid och det vet jag. Så jag har inte bråttom. Jag tar emot det gensvar som jag fått, med glädje. Det är så roligt att så många återkommer! Målet är att den ska balansera åsikter och föräldraskap med hästar och en liten gnutta av mig som person, med inslag av mina intressen fotografering, scrapbooking och inredning samt lite humor. Det svåra är inte att producera inlägg, utan att balansera så det inte blir för mycket av något. Men det är kul!

Motto: ”Lev varje dag som att det vore din sista.” Alldeles för många av mina vänner och bekanta har avslutat sina liv väldigt oväntat och fort. Det har lärt mig att värdera livet och att man måste ta de tillfällen som ges, om man vill få ut mesta möjliga. Att sitta och vela gör att man kan missa saker. Känns något rätt så gör jag det. Känns det fel så gör jag det inte. Jag har lärt mig att magkänslan alltid har rätt.

Publicerat på april 4, 2011, i Ego-Jessica och märkt , , . Bokmärk permalänken. 4 kommentarer.

Lämna en kommentar